واکنش احمدی‌نژاد به انتقاد از ملاقات‌های او با رؤسای جزایر و کشورهای ذره‌ای

در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بزرگی و کوچکی کشورها امتیاز محسوب نمی شود بلکه انسان ها ارزشمند هستند. ایران بر پایه عدالت و برادری به دنبال گسترش سطح همکاری های خود با کشورهای جهان است

در پی انتقادات مطرح شده درباره این که چرا رئیس جمهور کشورمان یکی پس از دیگری با روسای کشورهای گمنام ، بی اثر و ذره ای مانند سنت وینسنت و گرنادین‌ها و کومور و ... دیدار می کند ، محمود احمدی در یک دیدار مشابه دیگر که در حاشیه اجلاس سازمان ملل انجام داد ، به این مساله واکنش نشان داد.

رئیس جمهور کشورمان در دومین روز سفر خود به نیویورک ، با  بارناباس دلامینی  نخست وزیر سوآزیلند دیدار کرد و در این ملاقات گفت: "در روابط خارجی جمهوری اسلامی ایران بزرگی و کوچکی کشورها امتیاز محسوب نمی شود بلکه انسان ها ارزشمند هستند. ایران بر پایه عدالت و برادری به دنبال گسترش سطح همکاری های خود با کشورهای جهان است."

 محمود احمدی‌نژاد در حاشیه شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در دیدار نخست وزیر پادشاهی سوازیلند با اشاره به اهمیت ارتقای سطح همکاری های کشورهای مستقل، اظهار داشت: ایران و سوازیلند می توانند با فعال کردن ظرفیت های موجود در دو کشور همکاری های سازنده و مفیدی به نفع دو ملت داشته باشند.

رییس جمهوری خاطرنشان کرد: کشورهای مستقل در کنار یکدیگر می توانند در مسیر اصلاح ساختارهای ناعادلانه حاکم بر جهان تلاش کنند.

نخست وزیر پادشاهی سوازیلند نیز در این دیدار با اشاره به اهتمام ویژه کشورش برای گسترش هر چه بیشتر مناسبات دو کشور گفت: سوازیلند ایده های مؤثری برای گسترش روابط با ایران برنامه ریزی کرده و به دنبال فعال کردن این ایده ها است.

وی خاطر نشان کرد: سوازیلند بر این اعتقاد استوار است که باید دوست کشورهایی مانند ایران باشد.

سنت وینسنت و گرنادین‌ها -کومور-سوازیلند

 http://www.yazdfarda.com/images/news/actual/?img=39371_193.jpg

منبع:  عصرایران

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا